Tarina

Noin reilu neljä vuotta sitten sain idean, että "lähdenpä Helsingistä Rovaniemelle sähkömopolla". Etsittyäni ja kyseltyäni sainkin hyvän sponsorin matkalleni, mutta homma kariutui kyseisen yrityksen myymiseen.

Viime syksynä sitten hyvä ikä messuilla sain uuden innostuksen, kun esittelin ideani Rehamed Oy:n myyntipäällikölle, Jyrki Punkarille. Esiteltyäni projektiani jonkun aikaa, Jyrki sanoi "odota vähän, käyn soittamassa yhden puhelun". Soitto oli yrityksen toimitusjohtajalle. Hän näytti vihreää valoa, koska projekti oli hänen mielestään todella hyvä ja toteutuskelpoinen.

Näin alkoi minun valmisteluni reissuun. Kartoitin reitin ja esittelin sen Invalidiliiton Esteettömyyskeskus ESKEn esteettömyysasiamies Harri Leivolle, joka on tukenut minua projektissani jo sen alkuvaiheista lähtien.Harri heitti idean, että lisäisimme projektiin esteettömyyden, eli pysähtyisimme reitin varrella olevissa suurimmissa kaupungeissa ja kertoisimme esteettömyydestä sekä Helppo liikkua -kampanjasta. Invalidiliitto viettää parhaillaan 75-vuotisjuhlavuottaan, jonka aikana innostetaan jokaista kiinnittämään erityistä huomiota ympäristömme helppoihin sekä hankaliin paikkoihin ja pyritään yhteisvoimin raivaamaan siellä esiintyvät esteet.

Hommaa lähdettiin taas työstämään eteenpäin ja mukaan napattiin Invalidiliiton viestintäpäällikkö Sinikka Rantala sekä tiedottaja Sanni Roinevirta. Sinikka ehdotti, että ottaisin yhteyttä heidän yhteistyökumppaniinsa Restel Oy:n myyntipäällikkö Vesa Oksaseen. Laitoin sähköpostia ja soitin Vesalle, joka innostu projektista sekä toi siihen mukanaan Cumulus Oy:n tuotemerkkipäällikön Samuli Heiskalan, joka puolestaan toi aivan omat loistavat mausteensa yhteiseen soppaan.

Kesäkuun alussa mukaan saatiin Garmin Suomi Oy, jolloin varmistui reaali-aikainen GPS-seuranta reissulle.

Viimeinen puuttuva linkki tuli projektiin mukaan niinsanotusti viime hetkellä. Mukaan saatiin 24rent.fi josta sain vuokrattua hyvin edullisesti huoltoauton reissulle.

Näistä asetelmista projektia lähdetään viemään sen lopulliseen ulkoasuun. Projekti toteutetaan heinäkuussa 2013, ajalla 1.-31.7. Projektin reittisuunnitelman löydät täältä. Matkan suunnittelua ja tempauksen etenemistä voit seurata tällä verkkosivustolla, sekä projektin Facebook sivuilla.

Ideana jakaa ihmisille tietoa esteettömyydestä ja sen tärkeydestä, jotta meidän kaikkien olisi helppo liikkua!

Reissun mahdollistavat